Sunday, March 27, 2011

Ombak

Teluk Kemang, PD, N9.
27hb 03-2011

As'salam.

Untuk kali ke-3 dapat menjejaki kaki ke sini.. Bertempat di Port Dickson, Teluk kemang memang mempunyai pantai yang panjang. Dari pandangan, ku mengagak lebih dari 1 kilometer panjang. teringin nak jalan dari hujung kiri ke kanan, tapi macam x larat. insyallah nanti akan diusahakan.

Namun, pasir pantai agak pendek. lebih kurang 6 meter dari tempat pondok istirehat. Kelebihannya, taklah risau nak tinggalkan barang di pondok. Dengan jarak yang dekat, keselamatan barang lebih terjamin. Lagipun ibu bapa yang ada anak kecil lebih senang memantau pergerakkan mereka. cuma, istana pasir sukar dibina. Nak ke tengah ada laut, nak ke tepi ada orang nak lalu. Jadi, hanya istana comel main-main je yg berjaya dibina.

Hujung minggu pengunjung terlalu ramai. Seperti biasa masalah berebut toilet x pernah selesai. Tapi x kuasa hendak ku ulas tentang masalah fasiliti dari pentadbiran. Urusan keduniaan bukan menjadi topik keutamaan di sini. Maaf...

Tujuan utama ku di sini mencari ketenangan. Tu sebab mengapa sudi mendaftarkan diri untuk ikut serta dalam program. Macamana pun Terima Kasih & Kredit to PsyClub (Pusat Psikologi & Pembangunan Manusia) yang berjaya menganjurkan. Terima kasih juga kepada kawan2, senior & junior yg telah menghangatkan suasana. Penat ku ketawa dengan segala gelagat.

Terus terang, ku amat merindui ombak. Bila ditanya apa hubungan ku dengan ombak, dia hanya pendengar setia cerita karut ku. Juga penyampai pesanan ku buat seseorang yang ku tak tahu entah di mana.

Namun ia kini sudah tak memberi apa-apa makna. Setelah ku membawa diri, hanya tinggal semangat Ombak yang tinggal. Jadi ku usulkan nama itu dalam projek Rancangan Perniagaan.

Diri ku amat kelakar kan, Ya Tuhan. Namun ku sempat berbisik pada pantai ciptaan Mu. Kamu sangat cantik & terima kasih kerana pernah membantu ku. Teruskanlah menghempas pantai dan berilah mereka bahagia dengan bermain ombak itu.

Tuhan, ku harap kali ke-4 atau seterusnya..juga dimana-mana ombak yang ku jumpa, ku lebih tenang dari sebelumnya. Kepada Mu, Ku mohon, kau lindungilah dia..dunia dan akhirat.

Wasalam.






No comments: