Sunday, September 19, 2010

Hilang Mu~


Kehilangan arah adalah sesuatu yang menakutkan. Ia tidak mengerikan tetapi engkau akan melihat kegelapan. Walau seribu matahari dihadiahkan dan berjuta cahaya saling bersebelahan, ianya tetap kelam. Berjalan dan terus berjalan. Mata yang terbuka tiada lagi pemandangan. Keindahan tertutup oleh kesengsaraan. Engkau menjalani hidup tanpa tujuan. Di mana letaknya kepimpinan?. Tiada kawalan dan perjuangan. Lalu engkau lepaskan apa yang engkau pegang. Kini tanggungjawab tidak lagi kau beri perhatian. Membutakan segala keadaan dan hakikat kehidupan. Memberi kesan peninggalan. Ia semakin menjadi lubang kekosongan. Dan tuhan. Mana telah engkau campakkan kepercayaan? Lupakah engkau ia adalah satu-satunya panduan. Untuk kau memperoleh kebahagiaan dan meninggalkan kedukaan. Betapa aku tak mengerti, sayang. Apa yang engkau fikirkan.....

Mungkin ku tak mengerti apa yang telah terjadi. Sesuatu yang telah merubah menjadi tragedi. Sakitkah untuk kau menelan ia sebagai realiti?
Aku...harap engkau akan hidup kembali. Selagi tuhan masih memberi nyawa, janganlah sesekali engkau cuba mati.. Aan. ku percaya tuhan akan membantu Mu. Hulurkanlah tanganmu dan Dia akan memautmu.. Semoga kembali.

No comments: